Steve Jobs 1955-2011

Jag har försökt somna ett bra tag, kollade runt på amerikanska sidor på nätet för att jag skulle bli trött..

Chockad som jag blev när jag såg en amerikansk artikel.. Steve Jobs förlorade kampen.. Och mina tårar har runnit lite då och då dom senaste 100 minuterna..

En av mina största idoler har nu lämnat oss, vissa som läser detta kanske inte ens vet vem Steve Jobs är och då ska jag förklara detta.

Steve Jobs är grundaren/skaparen av Apple! Steve och en barndomsvän skapade Apple i sitt egna garage, där satt dom och jag tror inte Steve skulle veta att Apple idag skulle vara världens största och ledande företag..

Denna människa har skapat mirakel och riktiga under i tekniken värld, vem ska du kunna chocka med samtidigt vara så pedagogisk och lugn som han kan? Så mycket som han gett hela världen.. Han är ett historiskt geni i mina ögon och han har gjort världen och samhället bättre med det han gjort, på sitt sätt!

Han fick cancer redan 2003-2004 och har kämpat sedan dess, han har varit sjukskriven några gånger till och från men alltid varit Apples ledare, tills nu i augusti då han gick av helt och lämnade rampljuset men fanns med bakom kulisserna i bolaget.

Han förlorade kampen mot cancern för några timmar sedan (svensk tid) dagen efter Apple lanserade den nya iphone 4S och iOS5.

Världen har förlorat ett geni, en varm människa som visste hur man skapade under efter under.. Han kommer bli otroligt saknad, han är redan otroligt saknad..

En av mina största idoler, min idol Steve Jobs, gör nu under och skapa mirakel i himlen så som bara du gjort för världen här på jorden!

Världen, men nog främst teknikens värld sörjer dig otroligt mycket och 80 procent av världens befolkning vet inte ens om det än, imorgon när folk vaknar upp på morgonkvisten och läser vad som har hänt...

Vila i frid Steve Jobs, vila i frid..








Kom ihåg mig?