Drömda Värld

Jag vill fly, nu när bitterheten tar sin plats,
bara bort till sagorna, drömmarnas värld eller till ett magiskt land
där jag kan skapa en egen bild som spegelbild,
en egen väg som slutar exakt där jag vill att vägen leder till,
en framtid, en samtid, en ensam tid
där bara det jag vill kommer få spela in
En låtsasvärld, och jag kan bjuda in en gäst
som är vem jag vill och jag kan bjuda in en vän
och ett sällskap till, och trots att jag vill vara ensamm
s vill jag ändå ha någon som jag kan vara ensam med
Där i vår egenhet, där vi kan skriva brev i sandlådan,
där vi kan tugga tallkoda och bygga barkbåtar.
Där vi kan ligga p en filt och leta bilder i molnen,
ligga och fnissa och titta på - när den andra ligger och sover.
I min värld kan vi skratta och le, och bara vara
och viska saker i varandras öron som man inte kan ta tillbaka
Vi kan samlas i ringar och dansa i timmar
för i dimman av drömmar kan ingen dansa fult
och det är ändå ganska kul så fort det är nån annans tur.
Och vi kan samla på liljor och vika kransar av viljor
som aldrig kan brytas itu - i dimman av drömmar
Jag kan vara fri, du kan vara fri. Vi kan vara fria
och låta lika vara lika när vi delar samma tankar
och speglas av varandra i varandras dagliga Allt
fast... fast i mitt magiska land... tragiskt men sant.
Jag lever nog hellre i drömmen p riktigt...
Än att bara drömma om att leva p riktigt..
Jag vill fly, nu när bitterheten tar sin plats,
bara bort till sagorna, drömmarnas värld eller till ett magiskt land
där jag kan skapa en egen bild som spegelbild,
en egen väg som slutar exakt där jag vill att vägen leder till,
en framtid, en samtid, en ensam tid
där bara det jag vill kommer få spela in


En låtsasvärld, och jag kan bjuda in en gäst
som är vem jag vill och jag kan bjuda in en vän
och ett sällskap till, och trots att jag vill vara ensamm
s vill jag ändå ha någon som jag kan vara ensam med


Där i vår egenhet, där vi kan skriva brev i sandlådan,
där vi kan tugga tallkoda och bygga barkbåtar.
Där vi kan ligga p en filt och leta bilder i molnen,
ligga och fnissa och titta på - när den andra ligger och sover.
I min värld kan vi skratta och le, och bara vara
och viska saker i varandras öron som man inte kan ta tillbaka


Vi kan samlas i ringar och dansa i timmar
för i dimman av drömmar kan ingen dansa fult
och det är ändå ganska kul så fort det är nån annans tur.
Och vi kan samla på liljor och vika kransar av viljor
som aldrig kan brytas itu - i dimman av drömmar


Jag kan vara fri, du kan vara fri. Vi kan vara fria
och låta lika vara lika när vi delar samma tankar
och speglas av varandra i varandras dagliga Allt
fast... fast i mitt magiska land... tragiskt men sant.


Jag lever nog hellre i drömmen på riktigt...
Än att bara drömma om att leva på riktigt..







Kom ihåg mig?